Thursday, January 1, 2015

Uue hooga...


Nonii, nonii, nonii! HEAD UUT AASTAT!

Mina tavaliselt suuri uue aasta lubadusi ei anna. Aga seekord otsustasin küll, et aasta o2015 saab olema iseendale keskendumise aasta. Eelkõige siis iseenda tervisele keskenduv. Et aasta lõpus saaksin ma öelda: Näete! Kõik see, mille üle ma aasta alguses kaebasin, on tänaseks möödanik!

Võttes arvesse enda vanuse, siis on hommikuse liigesekanguse jaoks tiba liiga vara. Või ei? Tegelikult on nii, et ma tegin endale nimekirja kõige häirivamatest tervisemuredest. Panen need siia ka ritta.

1.      Piiripealne ja kõikuv veresuhkur. Veresuhkru probleemid on mul olnud kõige pikemalt. Aastal 2004, esimese raseduse ajal, diagnoosis üks endokrinoloog insuliini resistentsuse. Ja arvas, et järgmise raseduse ajal mul enam nii ei vea. Ja oi kui tuline õigus tal oli. Aastal 2006, teise raseduse ajal, diagnoositi juba reaalselt gestatsioonidiabeet. Sain kohe insuliinisüstid peale, aga ravi tulemusi ei andnud. Õnneks kukkus veresuhkur kolinal kohe peale keisrilõiget. Minu raviarst arvas, et ega mul II tüüpi diabeedist tulevikus pääsu ei ole. Seetõttu olen ka aastast 2007, küll üle kivide ja kändude, sissesöödavate süsivesikute kogust jälgida üritanud ja ilmselt tänu sellele olen suutnud ka päris reaalsest diagnoosist pääseda.

2.      Kõrgenenud vererõhk. Siiani ei ole see mulle suuri probleeme valmistanud. Ainult paaril korral on see mulle füüsiliselt halva enesetunde põhjustanud. Seostan seda ise ikkagi otseselt ülekaaluga ja ma olen kindel, et mida rohkem ma kaalu kaotan, seda rohkem korda ma ka vererõhu näidud saan.

3.      Hommikune liigestekangus. No see on mingi viimase aja teema. Ma ei saagi täpselt aru, et mis see on või kust see tuli. Vahet ei ole, mis madratsi peal ma magan. Natukene on seda leevendanud vee joomine. Aga eks ta toitumisega seotud on. Vaatab, kui kiiresti see kaob.

4.      Öine „sapikoolik“. Hoolimata eemaldatud sapipõiest olen viimase paari kuu jooksul öösiti ärganud just selle nn sapikooliku peale üles. Ei saa välistada, et kusagile sapijuhadesse on moodustunud uued kivid.

5.      Paistetus. No see on ikka jube teema. Ma ei räägi siinjuures mingist kontoriroti paistetusest, vaid ikka korralikust 24/7 püsivast paistetusest. Ja seda tekitab nüüd küll vale toit.

6.      Kinnine nina. See probleem tekkis peale suitsetamise maha jätmist. Ei teagi, miks või kuidas, aga nina on pidevalt umbes.

7.      Sügelevad kõrvad. Tegelikult ma usun, et nii see kui ka eelmine probleem on seotud kehas pesitseva pärmseenega. Mikrofloora meie kehas peab olema, aga mõnikord kipub see kehale kasu asemel hoopis kahju tegema. Muidugi ikka ainult seetõttu, et ise olen loonud sellele mikrofloorale väga soodsa keskkonna paljunemiseks.

Midagi on kindlasti veel, aga hetkel ei meenu. Ju siis ei piina väga aktiivselt. Teadvustan endale lihtsalt fakti, et kui ma juba tekkinud probleemidega ei tegele, siis on sellistel nimekirjadel kalduvus pikeneda. Seega on ilmselgelt mõistlik iseendaga tegelema hakata. Ma olen täitsa kindel, et juba jaanuari lõpuks ehk peale 30-päevast väljakutset on mu tervis oluliselt parem. Väiksem kaal on lihtsalt boonus, mille üle mul muidugi on äraütlemata hea meel! :)

No comments:

Post a Comment