Monday, March 16, 2015

Päev? Lugemine läks sassi :) ... Räägime valkudest

Mina ei tea, aga laupäeval tekkis mulle järsku mõte, et ma söön liiga vähe valku ja seetõttu mu kaal juba väga pikka aega mitte kusagile ei liigugi. Nojah ja tõsi võibki see olla. Minu kõige edukamad kaalulangetused on toimunud ainult ja ainult siis, kui olen teadlikult valgu söömisele keskendunud. Räägitakse, et valku läheb vaja u 0,8-1 g /1kg kehakaalu kohta. Seda siis naistel. Seega, mida raskem sa oled, seda rohkem valku tuleb süüa. Lasin eile menüü Nutridatast läbi ja selgus, et ma ei saa sellisel juhul isegi poolt vajaminevast kätte. No mõni ime, et ma sitsin siin seisva kaalu otsas juba jupimat aega. Minu kõige edukam kaalulangetus toimus siis, kui sõin lõunaks topsi kodujuustu. Hapukoorega. Ja kõrvale paki kirss-tomateid ehk 250 g. Jooksmas käisin ülepäeviti. Ja iga kahe nädala tagant võtsin endale kapist muudkui väiksemaid riideid kasutusse.

Seega tegin otsuse, et mida ma siin lollitan. Minust saab nüüd laktopaleo. Õigemini olengi piimatoodetest kõige enam vast tarbinud kreeka jogurtit ja kodujuustu. Ja no võid ka. Juustu tarbin ma ikka suhteliselt tagasihoidlikult. Seega hetkel jääkski menüüsse kodujuust ja mõnikord kreeka jogurt koos ricottaga. Seda on hea marjadele lisaks tarbida. Näiteks peale mõnusat jooksutrenni lõikad apelsini kaussi, paned peoga jõhvikaid lisaks, siis erinevaid pähkleid ja seemneid, kaneel ja siis ujutad selle kõik ricotta ja kreeka jogurtiga üle ja ongi trennijärgne super(magus)toit valmis. Ja mitte midagi muud selleks toidukorraks vaja ei olegi ju.

Aga vot puuviljadega pean hakkama tagasihoidlikumalt ümber käima. Kui ikka kaalulangust tahta, siis ei ole nii, et söö palju isu on ja magu mahutab. Piiri tuleb ka sellega pidada. Loodetavasti saan nüüd kaalu kenasti liikuma. Igatahes tunnen ma end peale seda otsust väga hästi ja ajasin esimese topsi Otto hapukoorega kodujuustu sisse ka juba. Maitses hea! :)

No comments:

Post a Comment